Thursday 20 December 2018

BAYI MENANGIS

BAYI MENANGIS MALAM?

.
.

Saya mempunyai 5 anak dan ujian paling mencabar adalah 3 daripada anak saya akan menangis malam berjam jam.

Amat mencabar kesabaran kerana saya masih dalam pantang dan anak menangis bagai masuk kerja.

Anak Sulong mula jam 10pm hingga 2am. Sekejap menangis sekejap diam. Suami akan mengendong ke hulu hilir.

Cukup jam berdetik 2am, dia akan lena sepuasnya hingga Subuh.

.
.

Anak kedua juga sama dan suami masih dapat membantu kerana tangisan berakhir tengah malam.

.
.

Namun anak keempat amat mencabar saya. Dia mulai menangis dari usia 20 hari. Bermula jam 2am hingga Subuh. Non stop.

Tangisannya bagaikan ada yang mencubit. Dan saya hampir hampir rasa nak mencekiknya. Jika tak kerana iman yang nipis melayang dan sedikit kesabaran, mungkin saya seperti beberapa kes yang membunuh anak. Allahus sobur.

.
.
Ketika berpantang, anak menangis. Sakit pinggang, badan keletihan , saya hanya mampu menangis semula.

Tiada siapa sanggup menahan kantuk melainkan saya. Sakit pinggang bagaikan nak tercabut. Anak tetap menangis walaupun pelbagai bacaan dibaca dan hembus.

.
.

Benarlah ramai ibu berpantang meroyan. Anak menangis. Badan sakit. Esoknya anak lain pulak nak perhatian. Suami pun nak bekerja bukan boleh berjaga malam berjam jam.

Dan saya berdoa minta bantuan ALLAH TAALA. Berikanlah satu jalan agar bayi tidak menangis meragam kecuali bangun untuk minum susu.

Tak sanggup lagi mendengar tangisan bayi yang diberi susu pun menangis. Yang dikendong menangis. Yang didodoi pun menangis.

Masya Allah. Dah 4tahun lebih, DOA ITU MAQBUL. Kini beribu bayi yang dalam pantang TIDUR LENA , BAGI SUSU LENA. DIDODOIKAN LENA.

.
.

Malah ibu berpantang pun LENA. Lena seolah tiada bayi. Semuanya barkah ALLAH TAALA memberikan ilham , pihak Annurulhadi mengeluarkan HARUMAN YANG MENENANGKAN.

Hanya CALIT KD SPEECHLESS SCENT DAN  SPRAY AURA KD . INSYA ALLAH BAYI AKAN TIDUR LENA. Terlalu banyak perkongsian ibu ibu malah DEMI TUHAN YANG MENCIPTA MALAM, cucu saya sendiri yang dalam pantang, bangun malam hanya untuk MENYUSU.

.
.

Boleh baca banyak perkongsian di https://www.annurulhadi.com/category/testimoni-kd-speechless-scent/

Jika nak cuba , SOLAWAT dulu hingga hati rasa tenang dan  sila whatsapp ke www.wasap.my/+60123581673/Bayi menangis

BaarakAllahufikum

No comments:

Post a Comment